Zadzwoń: 798 30 60 90
Zadzwoń: 798 30 60 90
do kasy suma: 0,00 zł

Będą nowe odcinkowe pomiary prędkości! Nie tylko na autostradach!

Będą nowe odcinkowe pomiary prędkości! Nie tylko na autostradach!

Odcinkowy pomiar prędkości to jedna z najskuteczniejszym metod pomiaru, która pozwala na ukaranie mandatem kierowców przekraczających obowiązujący limit. W Polsce wciąż OPP jest mało, ale już niedługo dojdzie ich więcej. GITD planuje montaż urządzeń w prawie 40 nowych lokalizacjach! I nie będą to tylko autostrady…

Odcinkowy pomiar prędkości jest bardzo skuteczny

OPP to system kontroli prędkości na danym odcinku trasy. Działa skuteczniej niż fotoradar monitorując szybkość jazdy kierowców. OPP nie robi jednego zdjęcia, jak fotoradar, ale mierzy czas przejazdu na całym odcinku. Jeśli prędkość zostanie przekroczona, wówczas kierowca dostanie mandat.

Do niedawna odcinkowy pomiar prędkości można było spotkać wyłącznie na autostradach. Dziś znajduje się już na różnych rodzajach dróg. Kierowcy, którzy nie przestrzegają obowiązującego na nim limitu bardzo często próbują oszukać wynik pomiaru i stosują przymusowy postój, nagłe hamowania, a nawet powolne pokonywanie ostatnich kilometrów.

Już jest nowy odcinkowy pomiar prędkości na S8

Na popularnej trasie warszawskiej S8 pojawił się nowy OPP. Kontroluje odcinek pomiędzy ul. Łabiszyńską w Warszawie, a ul. Szpitalną w Markach oraz pomiędzy węzłem Warszawa Zachód, a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego.

Działa w dwóch kierunkach, na wszystkich nitkach ciągu S8. Obowiązujący limit na tym odcinku to 120 km/h dla pojazdów osobowych i 80 km/h dla ciężarówek.

W ramach OPP zainstalowanych zostało 30 kamer, które łącznie monitorują 14 km odcinek trasy S8. Podstawowe dane to czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka. System automatycznie nalicza średnią prędkość pojazdu pokonującego OPP, a także przyporządkowuje przekroczoną prędkość do konkretnego pojazdu wraz z informacjami o miejscu, dacie, czasie pomiaru oraz długości OPP wraz z maksymalną dozwoloną prędkością. Zdjęcia są robione w wysokiej jakości, również w porze nocnej.

GITD ma w planach kolejne OPP

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD GITD ma w planach kolejne instalacje odcinkowych pomiarów prędkości. Mają się pojawić w 39 nowych lokalizacjach, które zostały wytypowane na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego, którą przygotował Instytut Transportu Samochodowego. Monitorowane będą wszystkie kategorie dróg, w tym również wybrane odcinki autostrad A1, A2 i A4.

Na podstawowej liście wybranych lokalizacji znalazło się 13 województw. Najwięcej OPP ma się znaleźć w województwach: łódzkim i podkarpackim (5/woj.), lubuskim, mazowieckim i śląskim (4/woj.), kujawsko-pomorskim i dolnośląskim (3/woj.) Po 2 OPP na województwo mają się znaleźć w Wielkopolsce i Lubelszczyźnie oraz w zachodniopomorskim i pomorskim, a 1 w Opolszczyźnie.

Dokładne lokalizacje nowych lokalizacji dla odcinkowych pomiarów prędkości:

  • w mazowieckim – Natolin – Chrzanów Duży – Grodzisk Mazowiecki, Mszczonów, Białobrzegi,
  • w łódzkim – Pomorzany / Bociany, Pabianice, Łódź, Bychlew/Jadwinin, Mokra Prawa,
  • w podkarpackim – Nosówka, Dukla, Nowa Dęba, Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka, Nisko,
  • w dolnośląskim – Bierzów – Przylesie, Kostomłoty – Kąty Wrocławskie, Wrocław,
  • w zachodniopomorskim – Piecnik – Nieradz, Łubianka – Brynka,
  • w lubuskim – Świdnica, Obwodowa – Nowogród Bobrzańskie, Sudoł-Radomia, Chełmsko-Przytocznia, Motylewo – Łupowo,
  • w małopolskim – Węzeł Balice – Rudno, Kęty,
  • w śląskim – Katowice, Jankowice/Świerklany, Gliwice, Zabrze,
  • w opolskim – Kietlice-Klisino,
  • w wielkopolskim – Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica, Konin,
  • w lubelskim – Hrubieszów, Gołąb,
  • w kujawsko-pomorskim – Rogoźno Zamek – Kłódka, Węzeł NowyCiechocinek – MOP Kałęczynek, Rycerzewo,
  • w pomorskim – Swarożyn, Borowo.

Obecnie do dyspozycji CANARD pozostaje 30 OPP, które już w ciągu 10 miesięcy od uruchomienia zarejestrowało blisko 600 tys. przypadków przekroczenia limitu prędkości.

Jest również lista rezerwowych lokalizacji

W przypadku braku możliwości montażu OPP w wybranych lokalizacjach, CANARD przygotował listę rezerwową miejsc, w których mogłyby się znaleźć.

Ostateczna ocena możliwości montażowych dla nowych odcinkowych pomiarów prędkości zależy od wykonawcy, który zostanie wybrany w przetargu. To on będzie musiał przeprowadzić odpowiednie analizy z uwzględnieniem najważniejszych warunków technicznych.

Rezerwowe OPP mogą się pojawić:

  • w łódzkim - Skierniewice Biała Pierwsza, Rajec Poduchowny, Antoniówka, Sieczki,
  • w podkarpackim - Lutcza i Podgrodzie, Gorzyce, węzeł Jasionka i Sokołów Małopolski,
  • w dolnośląskim - Jeleniów i Legnica, Piława Dolna, Gać,
  • w świętokrzyskim - Ćmielów i Włoszczowa,
  • w małopolskim - Bochnia,
  • w śląskim - Bielsko-Biała, Pszów, Mikołów, Suszec/Kobielice, Ochaby Małe/Skoczów,
  • w kujawsko-pomorskim - Bydgoszcz,
  • w mazowieckim - Nieporęt-Zielonka,
  • w podlaskim – Baciuty-Łupianka Stara, Kamień -Osowy Grąd, Dąbrowa Białostocka – Słomianka,
  • w lubuskim – Białcz, Stypułów, Międzyrzecz,
  • w pomorskim – Borcz-Babi Dół, S6.

Spotkaliście kiedyś na swojej trasie odcinkowy pomiar prędkości? Jeśli tak, to już wiecie, jak przez niego przejechać. A jeśli jeszcze nie mieliście szansy, to podpowiadamy Wam, że nie warto przekraczać limitów prędkości, aby nie kombinować przy wyjeździe z OPP. W ten sposób stwarzacie zagrożenie dla innych kierowców!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl