
Auta z wyższej półki wciąż są popularne. Wiele osób decyduje się na ich zakup, zarówno fizycznych, jak i przedsiębiorców. Okazuje się, że w sierpniu zarejestrowano mniej aut z wyższej półki, niż w lipcu tego roku. Jakie marki najchętniej kupowano?
Rejestracje aut premium w sierpniu 2022 roku
W Polsce w sierpniu zarejestrowano 6 785 sztuk nowych pojazdów osobowych klasy premium. To mniej o 4,19% niż w lipcu tego roku, ale więcej o 0,52% , czyli 35 sztuk, niż w sierpniu ubiegłego roku. Tegoroczny sierpniowy wynik nowych rejestracji aut premium jest wyższy niż przed pandemią, w tym samym miesiącu w 2019 roku (6 305 szt.). Udział nowych samochodów osobowych z wyższej półki w całym rynku motoryzacyjnym w Polsce w sierpniu tego roku wyniósł 20,1%.
Z kolei od stycznia do sierpnia tego roku w Polsce zarejestrowano aż 61 045 nowych aut klasy premium. To gorszy o 3,40% (2 148 szt.) wynik niż w tym samym okresie w 2021 roku.
W sierpniu tego roku ogólnie zarejestrowano w Polsce 33 754 samochody osobowe. To wynik o 1,61% większy niż rok temu, a o 2,73% mniejszy niż w lipcu 2022 roku. Od stycznia do sierpnia w naszym kraju zarejestrowano 280 873 auta osobowe, czyli o 10,61% mniej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
Spada sprzedaż aut premium?
Nie da się ukryć, że segment samochodów z wyższej półki od dłuższego czasu musi liczyć się z szeregiem problemów. Przede wszystkim coraz częściej występuje brak możliwości szybkiej realizacji zamówień, który jest wynikiem ograniczeń produkcyjnych, spowodowanych mniejszą dostępnością mikroprocesorów. Problem stanowi również ograniczona dostępność niektórych surowców i zakłócenia w łańcuchach dostaw.
Według najnowszych danych dostępność komponentów zaczyna się poprawiać, co z pewnością zwiększy tempo dostaw, a tym samym realizacji zamówień. Nie oznacza to jednak koniec kłopotów dla producentów samochodowych marek premium.
Przeszkodą są rosnące ceny samochodów, wysokie stopy procentowe, które przekładają się na możliwości kredytowe klientów oraz wysokość rat. Trudna sytuacja gospodarcza oraz niepokój związany z wojną w Ukrainie nie sprzyja sprzedaży luksusowych samochodów.
Które marki premium najlepiej się sprzedawały w sierpniu 2022 roku?
Na pierwszym miejscu najpopularniejszych marek premium na koniec sierpnia tego roku znalazło się BMW. W Polsce od początku roku zarejestrowano 16 079 nowych samochodów osobowych tej marki, co stanowiło wynik o 2,53% mniejszy niż na koniec sierpnia 2021 roku. Najczęściej rejestrowanymi modelami niemieckiego koncernu były seria 3 (2 463 szt.), X3 (2 209 szt.), X5 (2 053 szt.)
Drugie miejsce należy do Mercedesa. Od początku roku do końca sierpnia w kraju zarejestrowano 14 541 nowych aut osobowych marki ze Stuttgartu. To wynik o 7,89% większy niż w analogicznym okresie w 2021 roku. W najchętniej kupowanych modelach Mercedesa na pierwszym miejscu znalazł się GLC (1 917 szt.), klasa C (1 582 szt.) i GLE (1 297 szt.).
Trzecie miejsce wśród najpopularniejszym marek samochodowych premium w Polsce należy do Audi. Od początku roku do końca sierpnia w naszym kraju zarejestrowano 12 151 sztuk tej marki. To wynik o 14,05% gorszy niż w ubiegłym roku w okresie od stycznia do końca sierpnia. Najpopularniejszym modelem tego producenta w tym roku był Q5 (2 220 szt.), Q3 (1 890 szt.) i A3 (1 818 szt.).
Czwarte miejsce należy do Volvo, którego samochody od początku roku do końca sierpnia, wzbogaciły nasz kraj o 7 283 nowych rejestracji, osiągając wynik o 12,95% mniejszy niż w tym samym czasie w 2021 roku. Najpopularniejszymi modelami Volvo z klasy premium w tym roku były: XC60 (3 476 szt.), XC40 (1 739 szt.) oraz XC90 (860 szt.).